tirsdag 24. april 2012

Sannheten er nok at det aldri var relatert til markedsføring

Jeg har ingen følelse av å ha sovet, men når jeg ser på klokka igjen, har den passert 5.00. Jeg husker markedsføringslæreren min en gang snakket om at søvnen vår går i bølger, og at på ”bølgetoppene” sover vi så lett at vi praktisk talt er våkne. Hvordan det var relatert til markedsføring, husker jeg ikke. Han fortalte også at mellom hver slik bølgetopp gikk det ganske nøyaktig halvannen time. Eller var det en time og 50 minutter? Jeg rister på hodet, merker jeg har ligget og stirret opp i taket istedenfor å sovne igjen. Jeg er tørst. Strekker meg etter vannflaska, men den er tom. Vanligvis hadde jeg ikke giddet, men nå står jeg opp og går ut på badet for å fylle den. Markedsføringslæreren min fortalte også at han hadde sjekket en gang, om dette med halvannen time(eller en time og 50 minutter) stemte. Han hadde lagt seg med en penn i ene hånda, og hver gang han hadde vært på en bølgetopp, hadde han våknet, sett på klokka, skrevet ned tidspunktet og sovnet igjen. Og det stemte visstnok skummelt bra. Jeg fyller flaska, går tilbake til senga igjen. Jo, poenget med historien var at man kunne taime når man la seg, så man ville våkne mens man var på en slik topp, for da var det var det enklere å stå opp. Jeg klarer fremdeles ikke huske hvordan det var relatert til markedsføring. I bølgedalene drømmer man, forresten.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar