lørdag 31. august 2013

Noe

Jeg går på butikken,
kjøper
twix og to klementiner
feiring/trøstespising
Jeg har visst glemt forskjellen
Gutten i kassa ser utålmodig på meg mens jeg roter gjennom veska,
på leting etter lommeboka
og i rent stress ber jeg om en pakke røyk,
marlboro, legger til light så det høres ut som om jeg faktisk vet hva jeg vil ha
Han ber ikke om leg.

Jeg setter meg på en benk, puster tungt og grått
tenker på samtalen med venninna mi i går,
hun har funnet noen, funnet en gutt, en hun kan prate med,
og de hadde sittet oppe hele natta
fortalt hverandre
livshistorier/framtidsplaner
og jeg tenker at om det hadde vært meg han hadde prata med,
hadde jeg ikke hatt en dritt å si.

Jeg kunne fortalt om nåtida, at
Jeg aldri går med håret løst lenger, at de sminkefrie periodene blir færre og færre(og kortere og kortere), og at
Jeg holder på å vikle meg inn i et forhold,
Kun fordi jeg kan.

Venninna mi sa en gang,
"Jeg er så sykt glad jeg bor i Norge, det er ingen andre steder guttene er så kjekke som her. Jeg tipper alle utenlandske jenter som kommer hit må tro de har kommet til paradis, oppnådd guttenirvana eller noe. Once you go Norwegian, you never go back, liksom."

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar