tirsdag 27. september 2011

I know what I'm thinking, but the words won't come out

Det er litt sånn det er til tider. I blant tenker jeg at jeg heller burde regissert film enn å skrive, fordi jeg ser det så tydelig for meg, men klarer ikke sette ord på det.

Men av og til har jeg ikke engang tanker, det er bare følelsen av inspirasjon som slår ned i meg; jeg ser et bilde eller leser en bloggpost eller en tweet som utløser lysten til å skrive noe, men jeg får ikke gjort noe med det, får ikke omgjort det til noe konkret, får ikke gjort det om til ord. Jeg skriver ned innfall, halvferdige setninger, ufortalte historier.

Jeg ønsker meg skrivebøker, ønsker meg blanke sider, blanke linjer jeg kan fylle.

Og jeg ønsker meg inspirasjonsbøker, hjelpemidler til å være kreativ, noe som kan sette meg i gang.

Elizabeth Dilk: Kit to thwart writer's block.

Jeg skriver, om ikke mye, så i hvert fall hver dag. Åpner dokumenter, flikker på gamle ting, prøver å komme videre på nye. Må til stadighet oppfordre meg sjøl:

1 kommentar:

  1. Åh, jeg kjenner følelsen. Dagbok?

    Det er jo for så vidt ingenting i veien med å både regissere filmer og skrive. Det fins mange billige DV-kameraer.

    SvarSlett